Barion Pixel

 McDonald’s éttermi lánc titkai a kezdetektől napjainkig

A McDonald’s éttermi lánc története 1937-ben kezdődött, amikor Richard és Maurice McDonald testvérek egy hot dog standot nyitottak a kaliforniai Monrovia városában. Az üzlet sikeres volt, és 1940-ben a testvérek átköltöztek San Bernardinóba, és megnyitották a McDonald’s Bar-B-Que éttermet.

Az étterem gyorsan népszerűvé vált, köszönhetően a gyors és olcsó ételeinek. A testvérek 1948-ban átalakítottak az éttermet, és egy új, hatékonyabb konyhai rendszert vezettek be. Az új rendszer lehetővé tette számukra, hogy nagyobb mennyiségű ételt szolgáljanak fel rövidebb idő alatt.

1954-ben Ray Kroc, egy turmixgép-értékesítő meglátogatta a McDonald testvéreket, és lenyűgözte őket az üzlet sikere. Kroc megvásárolta a McDonald testvérek franchise-jogait, és elkezdte terjeszteni a McDonald’s márkát az Egyesült Államokban.

A McDonald’s gyorsan növekedett, és 1960-ra már több mint 200 étterme volt az Egyesült Államokban. A vállalat továbbra is növekedett, és 1970-re már több mint 1000 étterme volt világszerte.

A McDonald’s a mai napig a világ vezető gyorsétteremlánca. Több mint 39 000 étterme van világszerte, és több mint 25 millió ember látogatja meg évente.

A McDonald’s sikerének kulcsa a következők:

  • Gyors és olcsó ételek: A McDonald’s ételei gyorsan és könnyen elkészíthetők, és megfizethetőek a legtöbb ember számára.
  • Hatékony konyhai rendszer: A McDonald’s-nak hatékony konyhai rendszere van, amely lehetővé teszi számukra, hogy nagy mennyiségű ételt szolgáljanak fel rövidebb idő alatt.
  • Hatékony marketing és reklám: A McDonald’s hatékony marketing- és reklámkampányokat indított, amelyek hozzájárultak a márka népszerűségének növekedéséhez.

A McDonald’s kritikákat is kapott az egészségtelen ételei miatt. A vállalat azonban megpróbált reagálni a kritikákra, és egészségesebb opciókat vezetett be étlapjára.

A McDonald’s továbbra is a világ egyik legerősebb márkája, és várhatóan a jövőben is növekedni fog. Persze, beszéljünk a gyorséttermi láncok káros hatásairól is: Egy  felmérés szerint az amerikai gyermekek és felnőttek 37 %-a kövér, minden három felnőtt közül kettő túlsúlyos vagy elhízott. Sajnos  Magyarország az Európai Unio legkövérebb országa, ezt se felejtsük el, amikor ülünk és vidáman falatozunk egy McDonald’s étteremben.

Kétségtelen tény, hogy a gyorséttermi láncokban kapható finomságok rengeteg kalóriát tartalmaznak. A napi átlagos kalóriamennyiséget (2000 kcal) fedezi körülbelül 2-3 szendvics illetve egy sültkrumpli. Bizony ez a mennyiség éppen elég ahhoz, hogy jóllakjunk, és 2,5-3 óra múlva újra éhesek leszünk. Ez azt bizonyítja, hogy nincs benne szinte semmi értékes tápanyag, ami igazán táplálni tudna, ellenben remekül hízlal. Ennek következményeit mutatja be egy 2004-ben készült film, a Super Size me,  melyben egy férfi egy hónapon keresztül csak McDonald’s-os ennivalót evett. A hatás nem maradt el. A férfi 11 kg-t hízott, a testzsírszázaléka, pedig 13%-kal nőtt. Ez még annyira nem lényeges, az viszont annál inkább, hogy romlott a közérzete, vesekárosodást szenvedett, depresszió lett rajta úrrá, valamint fejfájás gyötörte. Mindez 1 hónap alatt történt. Persze, itt különböző követelményeknek kellett megfelelnie, mi azért nem vagyunk a mekik rabjai mindennap, de a tények vitathatatlanok.

McDonald’s éttermi lánc titkai a kezdetektől napjainkig

Comments

0 comments

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com